CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 29 Oktober 2009

SOLAT HAJAT EDISI PAS !

ASSALAMUALAIKUM...... SALAM 1 MALAYSIA,

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambri kerana berjaya membentangkan bajet negeri Perak selaras dengan konsep 1 Malaysia ( rakyat didahulukan, pencapaian di utamakan ). Walaupun saya bukan berasal dari negeri Perak namun bajet yang di nyatakan oleh MB telah menampakkan dimana setiap kaum diutamakan. Namun disebalik bajet rakyat diutamakan ini di Negeri Perak, ada juga segelintir Y.B yang dilantik oleh masyarakat untuk membela nasib mereka sengaja datang untuk membuat kecok semasa DUN bersidang. Namun apa yang mengecewakan saya adalah dimana golongan yang dikatakan ( pemegang Kunci Syurga ) ini telah mencemarkan maruah saya sebagai umat islam dengan cara sembahyang hajat di tengah-tengah jalan bagi menunjukkan kepada rakyat bahawa merekalah yang paling alim, ulama dengan meminta petunjuk dengan cara solat hajat.





Wahai saudaraku seagama, ingatlah walaupun kita kuat berpolitik janganlah samapai masyarakat agama lain ketawakan kita kerana kita selalu memgunakan agama suci kita untuk berpolitik sehingga sanggup solat hajat di tengah jalan. Adakah saudaraku sekalian tahu DUN yang akan bersidang itu adalah suci demi membela masyarakat di perak bukannya melakukan perkara syirik atau maksiat sehingga memerlukan kita bersolat hajat.

Wahai saudaraku seagama, adakah kamu melihat ada mana-mana agama lain daripada golongan penyokong Pakatan Rakyat yang melakukan sembahyang mengikut agama mereka selain daripada kamu semua yang melakukan solat hajat? Mungkin tiada kan? sebabnya mereka amat menjaga maruah agama mereka supaya tidak diketawakan oleh pengganut agama lain.....

Ingatlah wahai saudaraku seagama, kalau kita tidak menjaga kesucian agama kita insyaallah suatu masa nanti agama kita akan dipermainkan oleh mereka yang beragama lain.
Marilah kita sama-sama bersatu demi agama, bangsa dan tanah air kita ini dan marilah kita sama-sama menjayakan konsep KERAJAAN PERPADUAN sebagaimana yang selalu dinyatakan..........

sekian

1 malaysia

10 luahan hati:

Aku Insan Biasa berkata...

Salam..

"Ingatlah wahai saudaraku seagama, kalau kita tidak menjaga kesucian agama kita insyaallah suatu masa nanti agama kita akan dipermainkan oleh mereka yang beragama lain.
Marilah kita sama-sama bersatu demi agama, bangsa dan tanah air kita ini dan marilah kita sama-sama menjayakan konsep KERAJAAN PERPADUAN sebagaimana yang selalu dinyatakan.........."

Pelik..adakah solat secara terbuka itu perkara yg memalukan serta menolak kesucian agama??? Pemuda-pemudi Islam yg berpeleseran,kehulu kehilir serta tidak menjaga batas syariat agama,konsert yg terng lg nyata membenarkan pergaulan bebas,bayi dibuang merata-rata..banyak lg..itu semua membanggakan agama ke???? sedarlah wahai saudara apakah yg dimaksudkan dgn mjga kesucian agama..
Islam itu flexible..perkara yg haram dipertahankan, itulah zaman fitnah yg sedg berlaku kini..
Pernahkah anda mendengar Rasulullah S.A.W melarang umatnya solat secara terng seolah2 kt sprt melakukan sesuatu kslhn dgn solt sedemikian..
Berfikir dahulu sblm m'buat kenyataan..
Wallahualam..Semoga Allah menjauhkan kt semua drpd fitnah dunia..AAminn..

Awanama berkata...

entah solat tepi jalan biasa lah...mana2 bleh solat sebab masuk waktu...yang memalukan lagi ialah x lepas2 lsp..haha

Awanama berkata...

Ape slhnye solat tepi jln..? Islam 2 flexible..bumi ni kn tmpt sujud, selagi tmpt 2 bsih n xde najis, leh je sujud kt mane2..

anda seorg mhsiswa..spttnye anda lbih peka, teliti n berilmu sblom mnulis ss2 kyataan..jgn hanya mnulis semata2 tnpa pnduan n teladan utk yg mbaca..

Wallahua'lam..

Awanama berkata...

menulis tanpa otak

Awanama berkata...

Bangang blogger ini...buat malu USM aja...

Awanama berkata...

Blogger ni bangang? hahaha...

habis tu yg sokong Zaid kaki Arak tu tak bangang? hahaha....

BODOH Punya Tanpa Nama!!

BONGOK support Zaid Peminum Todi!!!!!

Awanama berkata...

zaid bangang
blogger ni pun banggang
haha
sama2 bangang

Awanama berkata...

jgn komen klu nk memaki2...islam itu mmg fleksibel..dan solat mmg blh wt kt mane2 pn....yg pnting nawaitu...ape sahabat2 smue tau nawaitu mereke yg ade dlm gmbar ni?..klu xtau tlg ttp mulut dan brhenti menaip mmberi komen......islam itu tinggi...islam itu suci...knyataan yg perlu ditulis disini adelah "jgn mempolitikkn agame islam"...klu ye pn xstuju dgn blogger ni xpyh ar nk memaki...fikirlar gunekn akal yg tuhan beri smbil dipandu dgn iman..bkn gune ati dan perasaan...

Raja Lawak berkata...

Salam semua,

Saya setuju sembahyang boleh dimana mana. dunia ni luas.
tapi bukan kah di malaysia dah di sediakan tempat solat. bukan kah kita di minta untuk memilih tempat yg suci apabila menunaikan solat. lain la kalau di waktu darurat. atau negeri2 yg dlm perperangan. kalau begitu kenapa tak gi solat di atas landasan LRT ke atau Komuter ke landasan lapangan terbang ke. Kenapa di surau2 atau masjid2 tak boleh ke di buat solat hajat. atau sengaja nak menunjuk yg kita bersolat (Diharap mereka2 itu ikhlas dgn perbuatan mereka)

walahualam

Awanama berkata...

blogger ni mahasiswa ka pencacai najis???hahaha otak macam taik...aku rasa smua bdak2 USM kena jauhi badak macam ni takot jadi bangang macam dia...wey aku nak panggil apa kat badak siot ni tak tau..wey budak 3 suku klu nak komen pasal agama blajar dulu jangan pakai redah ja...cakap bkan maen keturuna ulama hahaha ulama apa ni puuuuiiiihhhhh...ilmu tak dak tapi cakap menggunung...len kali nak cakap pikir la hahaha.....ulama hahahha ketrunan ulama ka macam ni hahahha bleh bleh blah la woi....otak sempit...orang yang ilmu agama tinggi pun pikir dulu sblom bersuara ni bdak 3 suku macam ni bagi pendapat hahhaaa...lawak2...k la aku tak tahan dah nak tgelak...berair dah mata aku..apa la UMNO asuh bdak cam ni...lingkup negara....